Figyelem! Figyelem!

Részlet a könyvemből mindig külön bejegyzésben fognak felkerülni, vagy néhány novella elején, esetleg hátulján.

A blogban pedig előre is bocsánatot kérek az esetleges durva szavakért, káromkodásokért!

És szívesen várom mindenkinek a véleményét, a novellámról, könyv részletekről stb. ^^

2013. január 13., vasárnap

Egy kislány akarata 2.



"A világ az enyém" Idézet Melinda Methoc - de leginkább Montez - tollából.
Boldogsággal töltött el, ahogy anyára és az új - de már egy ideje régi - apámra néztem. Tudtam, hogy én tehetek a boldogságukról és ez büszkeséggel töltött el. Ha annak idején nem hazudtam volna azt, hogy apa - mármint Bruno - megütött, akkor talán sose találtak volna egymásra. Csakhogy ez az opció sosem létezett. Ha én valamit eltervezek az általában úgy is lesz. Az égvilágon senki sem tud elmenekülni Melinda most már Montez akaratától. Igaz, alig hat év telt el, de még mindig úgy gondolom, hogy nélkülem nem lett volna teljes a siker. Ráadásul nemcsak Bruno-t akartam az apámnak, hanem Michael-t is a testvéremnek. Nagyon jól nézett ki tizenegy évesen, és a varázslatos kék szemei is megfogták. Mégis a leginkább a jelleme volt rám nagy hatással. Nem is tudom ez első látásra szerelem, vagy első látásra testvériség lenne. Mindenesetre megkaptam őt és ez a lényeg. A másik apámtól - akit egészen a leleplezésig igazinak hittem - megszabadultam. És kaptam helyette egy Robertót, aki nagyon édes, nagyon kedves és semmit sem erőszakol rám, mert tudja, hogy milyen nehéz ez nekem. Végül is hány apám is volt, vagy van? Összesen három, és ezt akkor egy kicsit nehéz volt felfogni. Az egyetlen szerencsém az volt, hogy mindenki olyan megértően viselkedett velem, és átsegítettek ezen a furcsa időszakon.
Most pedig tizenhat éves vagyok és végre szerelmes lettem. Joseph Trinnek hívják a szerencsés fiút, és már alig várom, hogy bemutassam őt Michaelnek. Nagyon sokat számít a véleménye és ő jó ember ismerő. Joseph egész biztosan átmegy a próbán, de azt hiszem jobb először a testvéremmel kezdeni, és utána jöhetnek csak a szüleim. Az anyukám, a nevelő de számomra igazi apám, és a vér-szerinti apukám. Bár az utóbbival egész biztosan nem lesz nehéz dolgom. Ő szokott a legtöbb mindent megengedni nekem a végtelen hosszúságú bűntudata miatt.
- Nyugalom, bébi - simogatja a nyakamat Joseph, miközben a  megbeszélt helyre sétálunk. - Biztos tetszeni fogok az öcsédnek. Ne parázz!
Felsóhajtok. Mért is szeretem őt? Tiszta hülye, és rossz értelemben is. Már megmondtam neki, hogy Michael nem az öcsém. Ő a lélektársam, de az utóbbit inkább nem kötöttem az orrára, pedig igaz. Michael olyan, mint egy védőangyal, akivel szinte mindenről lehet beszélni. Ő volt az, aki kigyógyított az érintések miatti félelemből. Leginkább azzal, hogy folyton puszikat adott nekem, de ez most lényegtelen. A legfontosabb az, hogy végre készen álltam egy párkapcsolatra, és hiába tetszik nekem Joseph, és hiába vagyok belé szerelmes, néha egész nagyokat tudok csalódni benne.
Az ajkamba harapok. Nem szeretem, ha bébinek hív, de inkább nem szólok rá. Minek is tenném? A végén megsértődne, és én nem szeretném megbántani.
Vagy igen?
- Mi a baj, bébi?
Az, hogy bébinek szólítasz.
De ezt nem mondtam el. Istenem, nem is értem, mért szorongok ennyire!
- Semmi - mosolygok rá. - Csak... remélem, hogy tetszeni fogsz Michaelnek.
- Nyugalom - vigyorog rám, majd a fejével egy asztal felé biccent. - Ő az?
Arra fordulok, amerre mutat, és elkerekedik a szemem. Ezt szándékosan csinálja? Mintha még csillogna is a barna haja ott, ahol a napfény éri, de ha ez nem lenne elég napszemüveget visel.
Napszemüveget az istenért! Azt a fekete, márkás napszemüveget, amire már mondtam neki, hogy ne hordja, azt persze nem kötöttem az orrára, hogy miért, de szerintem egyértelmű. Túl jól néz ki így. Már egyébként is az apánkra ütött kinézetben, és semmi kedvem nincs nem testvérként rá gondolni.  Ugyan már! Az beteges lenne, és az sem biztos, hogy anyáéknak tetszeni az. Bár lehet, hogy igen, mert Michaelt jól ismerték, ahogy engem is, így a kihasználásomnak az esélyei hatalmasat csökkennek. Viszont zavart, hogy az én kedves - nem igazi - bátyám sosem hallgat rám. Nem sokszor hordja azt a napszemüveget, de most persze muszáj volt megtennie. Mi ez, ha nem rossz ómen? Ráadásul egyenesen rám néz, a fejét felém fordítja és az-az apró félmosoly az őrületbe kerget.
Ez hülye esküszöm!
- Igen, ő az - vágom rá dühösen, és a testvéremhez trappolok, olyan hangosan, hogy abba szerintem még a föld is beleremegett. - Mégis mit képzelsz, mit csinálsz?
Először természetesen semmi válasz nem érkezett. Hát persze, hogy nem! Mert ő úgy döntött, ideje levenni a napszemüvegét, csakhogy megmutassa azt a gyönyörű kék szemét.
- Szerinted? - kérdez vissza értetlenül, és ezt még mindig nem értem. Képtelen észre venni saját magát? Vagy csak nincs szeme?  - Mégis mit csinálnék? Megismerkedek a barátoddal.
A szavai egy csöppet lehűtöttek. Úgy tűnik tényleg fogalma sincs róla, min mentem épp keresztül. Legnagyobb szerencsémre.
De ő a bátyám az istenért is! Mégis mi a bajom?!
Joseph ekkor egy könnyed mozdulattal arrébb hesseget és vigyorogva kezet fog Michael-lel. És én majdnem a lábára léptem dühömben. Legalább tökéletesen viselkedne! A jó ég tudja, hogy mit fog mondani a bátyám. Az mondjuk igaz, hogy leginkább én vagyok itt a kiszámíthatatlan és nem ő.
- Joseph.
Michael egy fürkésző, gyanús pillantást vet a barátomra, majd ő is bemutatkozik.
- Michael Montez. Mióta ismeri a kishúgomat?
- És ön az enyémet?
- Mi a fene? - szólok közbe hirtelen. Mikor mind a ketten rám néznek, bűntudatosan felemelem a kezemet, és a testvéremre bámulok. - Bocsánat.
- Oké. Miről beszél? - fordul Joseph-hez.
- Miért magázódtok? - vágok ismét közbe.
- Melinda, fogd be a szádat! - parancsol rám nyugodtan Michael.
- Jó - motyogom zavartan.
-  Akkor miről beszél?
Joseph zavartan körül néz a kérdést hallva, majd hirtelen felemeli a hangját.
- Melindának igaza van! Mért magázódik, ember?  És még a humort sem érti?
A testvérem jó pár másodpercig bámulta az előtte álló srácot, majd sóhajt egy nagyot, és nyújtózkodik.
- Felőlem.
- Átmentem a teszten, Melus! - kiáltja Joseph vidáman és átölel engem.
Csak ne lássa Michael a képemet, csak ne lássa... Mert, ha meglátja biztos, hogy megbukok a teszten a barátom. Ugyanis utálom, ha Melusnak szólítanak, igaz, eddig soha nem is szólítottak úgy. De ez most olyan megalázó...
Hogy lehet a barátom ilyen idióta?
- Engedj el!  - sutogom az ölelkezős majomnak. - Mielőtt bármi más hülyeséget csinálsz.
A srác ekkor elenged és döbbenten néz rám. Láthatólag fogalmam sincs, mégis mit csinált. De leginkább mégis attól képedt el, amikor a bátyám elkezdett nagyokat hahotázni. Csak nézett egyikünkről a másikunkra.
- Te elmebeteg vagy - mondja Joseph és ott hagy engem. Én meg csak bámulok utána, hogy mi a fene? És mért nem érzem, hogy összetört volna a szívem? Vagy érzem csak nem veszem észre?
- Hát ezt gyorsan letudtuk - néz rám elégedetten Michael. - Gyere! Ülj le! Rendelek neked valamit.
Még mindig a sokk hatása alatt leülök és sértődötten azt kérdezem az ifjú Montez-től:
- Az kicsit sem számít, hogy összetörték a szívem?
És, hogy az egész beszélgetés alatt alig tudtam az ex-barátomra nézni, mert annyira elvarázsolt Michael?
Ezt a gondolatot azt hiszem jobb lesz minél gyorsabban kiűzni a fejemből.
- Nem törték össze - feleli a fiú, majd kér a pincértől két bundás kenyeret és egy kakaós cappuccino-t, meg egy vaníliásat. Eközben próbálok nem ellágyulni attól, hogy a kedvencemet kéri.
- Még csak be sem tudtam mutatni a szüleimnek.
- Ne is tedd!
- Miért?
Michael csak néz rám.
- Mert... csalódnának benned?
- Hogy mit mondtál?? - kiáltok fel dühösen. - Én hoztam össze őket!
- Te csak segítettél. Ha én nem vagyok, nem is akarsz bekerülni a családba.
- Nem igaz!
- De igen. Megkopogtattam a válladat - erősködik még mindig, de olyan komolyan, hogy kezdek hinni neki.
- Megütötted a vállamat. Csoda, hogy el nem rohantam!
- És szerelmes lettél belém - magyaráz össze-vissza, és a pincérnőre villant egy barátságos mosolyt, aki átadja nekünk az ételt és az italt.
- Mégis miről beszélsz?  - kérdezem felháborodottan, és nézem, ahogy felveszi a villát, vág egy darabot a bundás kenyérből, a szájába veszi és jóízűen elrágja. - Te nem vagy normális!
- Még nem jött el a mi időnk, de hamarosan el fog - feleli nyugodtan és iszik egy kicsit a vaníliás cappuccino-ból. -  Te nem eszel?
- Nem, és ha tudtam volna, hogy elmebeteg vagy, akkor nem akartam volna bekerülni a családba. Jézusom, ne! - kiáltok fel, mikor hirtelen a számban landol egy kis szelet bundás kenyér, majd elrágom. - Mért csinálod ezt?
- Mit?
- És még csak nem is... Á, mindegy! - legyintek ingerülten, de mikor a szemébe nézek, kicsúszik a számon egy árulkodó mondat. - Próbáltalak elfelejteni, de nem megy.
- Tudom.
- Miért?
Miért tud ennyi mindent?
Michael ekkor mélyen a szemembe néz, és egy nagyon megdöbbentő, mégis édes dolgot mond.
- Mert én is próbáltalak elfelejteni, de nem ment. Tudod milyen édes voltál, mikor arról sikoltoztál, hogy megvertek? Majdnem halálra röhögtem magamat.
- Gonosz vagy - mondom mosolyogva -, de aranyos.
- Te is. És már akkor tudtam, hogy miben mesterkedsz.
- Tényleg?
- Igen, de mikor jobban megismertelek a következményeket is láttam. Hogy hamarosan igazi Montez leszel.
Savanyúan elmosolyodok.
- Mindig is Mathoc voltam, nem igaz? A Mathoc-ok mindig megkapják azt, amit akarnak. Feltéve, ha nem bolondok eldobni maguktól.
- Nem  - simogatja meg a kezemet Michael. -  Te nem vagy rossz. Csak akaratos.
Erre önkéntelenül is felnevetek. Most az egyszer nem jól találta ki a gondolataimat.
- Ugyan már! - mosolygok rá a döbbent tekintetét látva. - Nem úgy értettem. Csak furcsa volt mindig is, hogy Samuel Mathoc nem is az igazi apám. Hála az égnek!
- És, Melinda...
- Remélem tudja, hogy a kislány szüzességi és ritka csókok fogadalmat tett! Ó, ne érj hozzám! Most ne! Szüzességi és ritka csó...
Először nagyon megdöbbenek azon, hogy Joseph visszajött, de aztán dühösen rászólok.
- Fogd be! És... és szakítunk!
Na ennyit az én nagy szerelmemről...
- Jó - ordítja az ex-barátom és bosszúsan elballag. Valamit még motyog, de nem igazán értem, hogy mit.
Aztán Michael szemébe nézek, aki úgy fürkész engem, mintha a lelkembe akarna látni.
- Ez igaz?
Ahogy tovább bámulom azokat a kék szemeket, úgy érzem meg kell másítanom a régebbi döntésemet. A "ritka csókok" fogadalmat egész biztosan.
- Dehogy! - mosolygok rá felszabadultan.
- Biztos? - kérdezi, de nem is vár választ.
Megcsókol és ebben a pillanatban csak ez számít.
Ritka csókok fogadalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése